Categorie
Duur
2 maanden
Startdatum
05/11/2026

Help! (Ik denk dat) ik voel

395,00

10 in voorraad

Betaal een aanbetaling van 50,00 per item
Leercontract
Bekijk hier het leercontract voor deze opleiding.

Cursus Help! (Ik denk dat) ik voel

Zit jij niet lekker in je vel? Heb je last van stress? Plotselinge paniekaanvallen? Ben je ongelukkig of depressief? En weet je niet wat daaraan te doen, blijf je er steeds maar in hangen?

Dan wordt het tijd om aan jezelf te werken en weer in contact te komen met je gevoel! Want juist door oude weggestopte gevoelens krijg je bovenstaande klachten.

In de cursus Ik denk dat ik voel ga je zes avonden op een rustige en veilige manier met jezelf aan de slag om weer opnieuw contact te maken met je gevoel. Je ruimt oud zeer op, zonder erin te verdrinken of erdoor overweldigd te worden. En je kunt weer frisser en fruitiger, en gezellig met jezelf door het leven.

Veel klachten zoals vastlopen in je werk of relaties, depressie of angst hebben hun oorsprong in eerdere niet verwerkte, vervelende ervaringen. Ervaringen die niet fijn waren en die je liever niet wilt voelen. Door deze ervaringen sluit je je gevoel af. Zo bescherm je jezelf. Die bescherming helpt tegen het voelen van pijn en angst, maar zorgt er ook voor dat je jezelf in je gevoel loslaat. In deze cursus ga je de oude ervaringen en de blokkades stap voor stap onderzoeken, verzachten en loslaten.

Tijdens de cursus wisselen theorie en praktijk elkaar af. Je doet individuele en gezamenlijke oefeningen die inzicht geven in jouw gevoelspatronen en blokkades. De cursus wordt afgesloten met een (online) consult.

Let op: deze cursus is niet geschikt voor mensen die al veel ervaring hebben met chakrawerk.

CURSUSDUUR:
De opleiding duurt 2 maanden (6 avonden)

KOSTEN:
De kosten bedragen € 395,-. Je kunt dit bedrag in verschillende termijnen betalen.

ERKENNING
Deze opleiding is geaccrediteerd door GRO en erkend door CAT collectief, CAT-Vergoedbaar, Complementaire Kwaliteitstherapeuten.

DATA

5 nov, 12 nov, 19 nov, 26 nov, 3 dec, 9 dec.

Tijd: 19:30 – 22:00
Hanneke Speekenbrink profielfoto
Hanneke Speekenbrink
6 maanden geleden
Nannie van den Eijnden profielfoto
Nannie van den Eijnden
11 maanden geleden
Zeer tevreden over De Smederij! Ik heb de opleiding Familieopstellingen gevolgd, een dagworkshop familieopstellingen meegemaakt en een individueel energetisch consult gehad. De lessen en begeleiding zijn professioneel, eerlijk (direct) en met humor en diepgang. Hier werk je in een veilige setting aan je persoonlijke ontwikkeling. Met alle ruimte voor je proces en met succes!
Bianca Peersman profielfoto
Bianca Peersman
12 maanden geleden
Top training, heel veel praktijkvoorbeelden, zelf oefenen en heldere theoretisch onderbouwing. De trainers hebben een no nonsense begeleiding waardoor jij in bewustzijn kunt groeien. Meerdere trainingen gevolgd. Absolute aanrader !!
Arabella Ganzeman profielfoto
Arabella Ganzeman
12 maanden geleden
Afgelopen januari (2025) begonnen aan het traject Familieopstellingen. Fijne plek, fantastische verzorging en vooral veel geleerd van kundige mensen. Op naar het vervolg bij Pierre, Mijs en Jaap.
Aafke Wuite profielfoto
Aafke Wuite
12 maanden geleden
Veilig groeien en bewustzijn krijgen op onbewuste patronen. Terug in verbinding met jezelf en de liefde komen.
Seraya profielfoto
Seraya
12 maanden geleden
Heel erg tevreden met de opleiding(en) die aangeboden worden bij De Smederij. Goede en zeer duidelijke begeleiding bij het leren van het vak. Als ik 10 sterren kon geven, dan had ik het gedaan🌟 Dankjewel voor alle inzichten en persoonlijke groei. Op naar de volgende cursus bij De Smederij😁👍🏼
Suzi Winkelgrund profielfoto
Suzi Winkelgrund
12 maanden geleden
Ik ben heel blij de keuze gemaakt te hebben om de opleiding voor familieopstellingen te doen bij de Smederij. Pierre is een goeie leraar met fantastische humor en hij is straight to the point. Hier houd ik van ondanks dat dit soms voor ongemakkelijke momenten zorgt. 😅
Of ik nu wel of niet slaag voor mijn diploma...ik heb veel geleerd en ben veel gegroeit.
So thanks.

Groetjes Suzi.
julie A profielfoto
julie A
12 maanden geleden
Geen woorden voor de tevredenheid die ik voel. Hoeveel kennis, wijsheid en professionaliteit je hier krijgt is niet normaal. Ik vind het ook super charmant dat dit een familiebedrijf is. De lessen zijn zeer waardevol, mooie blend van theorie en praktijk, je hebt wel echt een community gevoel. Pierre heeft een no-nonsense aanpak en zorgt voor een heel veilige bedding (en ook dat vleugje humor!). Trotse cursist en vaste klant bij de smederij!

Niet twijfelen, gewoon komen ervaren!
Anja Scheepers profielfoto
Anja Scheepers
12 maanden geleden
“Ik heb bij De Smederij meerdere opleidingen gevolgd en ben mee op reis geweest. Van alle plekken waar ik ben geweest, is dit de enige waar ik steeds naar terugkeer. Hier merk ik dat er ruimte is voor groei. Humor en een nuchtere kijk staat centraal en dat is fijn!
Jeroen Meens profielfoto
Jeroen Meens
12 maanden geleden
Professioneel, no-nonsense en tegelijk licht in toon. Ze verstaan hun vak, creëren diepgang zonder zwaarte en zorgen voor een warme, goed verzorgde leeromgeving. Een plek waar inhoud en menselijkheid hand in hand gaan. Heel tevreden.
Ingy Ingrid profielfoto
Ingy Ingrid
1 jaar geleden
Mooie en vooral leerzame en fijne begeleiding, scholing en familieopstellingen locatie.
Ik kom er graag.
Het is erg waardevol wat ze doen en geven op die mooie plek.